Bestuur

Dienstverlening aan de stad

Begroting vs Realisatie

Begroot Realisatie

Opgave van de stad

Dienstverlening aan de stad

De dienstverlening is het visitekaartje van de gemeente. De maatschappij ontwikkelt zich. Inwoners zijn zelfbewuster en mondiger geworden en er is sprake van toenemende zelfredzaamheid. Wij richten de dienstverlening hierop in. Daarbij richten wij ons op drie thema’s: innovatie, het verder digitaliseren van de dienstverlening en het verbeteren van de efficiëntie van de dienstverlening. Om dit te realiseren richten wij ons op de volgende aspecten. Ten eerste het gemak voor de gebruiker: wij houden rekening met de digitaliserende samenleving, de gemeentelijke producten zijn vindbaar en toegankelijk en wij zijn bereikbaar voor onze doelgroepen. Ten tweede richten wij ons op betrokkenheid: onze medewerkers zijn klantgericht, gaan op zoek naar de vraag achter de vraag en durven af te wijken van de gebaande paden wanneer dat nodig is. Het derde aspect is open en helder: Wij zijn transparant over wat er van ons verwacht mag worden en wij streven er actief naar dit waar te maken. De gemeente is een lerende organisatie en staat open voor de meningen van onze inwoners, ondernemers en instellingen als het gaat om onze dienstverlening.

Ambities

  • Burgerzaken
ga terug